søndag 18. desember 2011

18. desember!





Å våkne opp i en 120 cm bred seng med en overkøy er ikke helt min sterke side. Dunket hodet og holdt på å brekke foten til samboer i min ferd mot soveromsgulvet. Vel inne i stua fikk meg med meg vedkurven og gikk ut for å hente mer ved. Er det ikke deilig å se flammene og høre det knitre. En varm kopp te og nyhetene på PC'en.

Ute var det skyfri himmel og krystallklar luft. Frokosten ble tilberedt og  samboer vekket.

Men først må jeg fortelle om en samtale vi hadde i går før vi reiste. "Har jeg flere reine sokker?" Jeg visste ikke. "Kan du vaske det når vi kommer hjem i morgen?" Jo, da! Selvfølgelig kan jeg gjøre det. Jeg flirte litt av dette, faktisk resten av dagen.

Jeg spurte om han var ferdig med frokosten sin, og det var han. Jeg bad ham vente litt og gikk inn på soverommet og hentet pakken jeg dagen i  forveien hadde sneket ned i bag'en min. Han var overrasket over at jeg hadde husket å ta den med til ham. Mens han åpnet pakken flirte jeg litt og husket samtalen fra dagen før. Inni pakken ramlet det ut 10 par med sokker. Tror det skulle holde for en stund framover.

Etter frokost gikk vi oss en lang  og god tur i området, lurte inn vinduer til nabohytter og Saga jaget muser.
En deilig dag...

Ha en fortsatt god adventsøndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar