lørdag 17. desember 2011

17. desember!



Nå er det en uke til julaften. Alle pakkene er behørig innpakket i julepapir med bånd og merkelapper. Det er mange av dem og de tar opp plassen på gulvet rundt det lille juletreet vårt. Julegleden bygger seg opp og jeg ser frem til å reise til Erfjord for å feire sammen meg samboers familie. Med masse mat og kaker. En god gammeldags jul slik man feiret  før i tiden.

Må ikke glemme.... Pakke nr. 17! Etter en god frokost med samboer pakket jeg bagen min og maste på Paul om å gjøre det samme. Vi skulle reise opp på hytta. Men først måtte jeg åpne pakken min. Hentet den og klemte lenge og vel. Fant ut at det var nødt til å være en flaske med noe godt i. Gjettet på at det kunne være grønn Fisherman, for den er virkelig god. Dårlig gjetting for inni lå en øllflaske med "Ladegård juleøl", og den smakte himmelsk. Hadde den til middagen vi laget på kvelden etter ankomst hytta. Den smakte himmelsk og er noe av det beste sterkølet jeg har smakt.

Nå sitter vi her og koser oss med fyr i ovnen og levende lys over alt. Det har snødd ute og julestemningen flyter over fjellheimen her oppe på hytta.


  Bilde lånt av tommyhelland.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar