torsdag 13. desember 2012

13.-24. desember!

13. desember.
Vi har fått snø! Masse snø..... Til stor fortvilelse for hunden. Hun liker det absolutt ikke, hvertfall når jeg kommer med jumperen som må på. DET liker hun ikke, og hun liker ikke å tisse og basje i den dype sneen. Så terrassen fungerer best for henne, men ikke for meg. Ganske så uenige der kan du si.


Og på veiene er det kaos, skulle tro man aldri hadde sett snø før. Og snigler seg avgårde i 15 km timen. Så at jeg i dag brukte to timer fra her jeg bor og til barnehagen til barnebarnet mitt, gav meg nesten grå hår. Men, men... Man kan jo alltids slå seg til ro med at jeg skulle få pakke i dag! Og min søte PO gav meg enda en slik:
Min yndlingsmagnetelg har fått selskap!

14. desember!
Jeg har ikke vert hjemme i dag, men når jeg la pakken klar til PO så håpet jeg at t-shirt'en ville passe riktig så godt til han.
Etter jeg hadde vert på jobb, gikk turen til verdens beste Jorunn, for å feire bursdagen hennes!
Så kom jeg meg hjem igjen, hadde vert en lang dag, syntes jeg. Å lengre skal den bli, for jeg kan ikke legge meg før etter jeg har hentet PO'en som er ute å koser seg med julemiddag sammen med arbeidskollegaer. Kan bli en lang natt!
Satt nå her med PC'en, leste avis, sjekket mail å statusoppdateringer på FB. I øyekroken lå det noe stripet på kjøkkenbordet. Hmmm, hva var det??? JEG LER MEG IHJEL, hatt det hodet!
Han fikk jo en boxer i pakken.... Hvordan kunne jeg ta så feil??? hahahahaha

15. og 16. desember!
Jeg sto tidlig opp lørdags morgen og tok buss ned til fiskepiren for å ta båten til hjembygda, der begge jentene mine bor. Vi skulle møtes for å bake sammen og se litt julefilm osv. JEG ville ikke bake, men hadde tatt med strikketøyet og gløgg, og så på mens de andre jobbet. Finfin fordeling.
De senere dager har det vert kaos her på vestlandet pga. været, så jeg tenkte båtturen kunne bli en heller rullende opplevelse....

Men det ble ikke ille i det hele tatt!

Etter en fin dag sammen med barn og barnebarn (har to bonusbarnebarn også), kom jeg meg hjem. Og her ventet pakke nr. 15. Denne gang visste jeg med en gang hva jeg fikk, for han klarte ikke å lurepakke inn likt to ganger. 
Ååååh men denne smakte godt!

I dag våknet jeg av at naboen begynte å skrape og skuffe is/snø før kl. 9 på en søndag. Jeg hadde vert våken halve natta med feber og vond hals/nese. Nettopp sovna (føltes slik hvertfall) da det skrapte og herjet hos naboen, #@#%&#?@!!!! Det var den søvnen.
Gikk inn på kontoret og plukket med meg nr. 16 og tuslet ned på kjøkken, og ventet på PO'en min. At han klarte å sove videre... Men etter at jeg stakk et heksehårlignende hode ut av døra og så meg surt rundt, og smalt døren igjen etter meg, ble det stille hos naboen. For seint for meg.

Seint, men han sto hvertfall opp. Nesten gitt opp jeg...
Her er noe av tyggislageret som han begynt å bruke.


17. desember!
Hva kan jeg si???
 Mer harry kan jeg vel ikke bli når dette blir innstallert i bilen min???
Det verste - jeg ønsket meg et slik!!!

18. desember!
PO's pakke....
Og dette fikk han sammen med tyggis og proteinbar.


19. desember!
Fikk en til proteinbar!

20. desember!
PO fikk seg film han har ønsket seg lenge. Nå har vi noe å se på når vi skal feire nyttår på hytta! 

21. desember!
Kan si hva en vil, men jeg elsker kaffe fra min Dolce Gusto maskin, og at jeg da får det i pakkekalenderen min er en bankers!

22. desember!
PO fikk seg kanelfarget t-shirt som han med en gang hadde lyst å bruke på julaften. Han tror visst at det blir veeeeeeeldig varm den kvelden. Ja, la oss håpe, for det er så kaldt her. Bhrrrrrrr...

23. desember!
I går hadde jeg en lang dag på jobb, 9 timer. Og ikke nok med det, i dag måtte jeg 4 timer på jobb, og det var ikke pause et eneste minutt! Men da jeg kom hjem kunne jeg nyte det som var i pakken jeg fikk på morgenen.
Kan bare si et ord for å beskrive dette øllet - fantastisk!

24. desember!
Jeg er ikke helt i slaget når jeg står opp, men tar ikke helt notis av det. Rusler ned til kjøkkenet og setter på en kopp kaffe. Her ligger sokken min bugnende av godter, blad, treningstanktopp og tegnefilm! Jeg har verdens snilleste samboer. Og da mener jeg ikke bare at han gir meg ting, men at bak det han gir, viser at han følger me på hva jeg sier. De små detaljene som jeg tror går ham hus forbi, de snapper han opp og husker på. 

Han selv finner sokken sin, ikke så full (nytter ikke, for da har han godter i et helt år), og den henger på badet. Umulig å ikke finne den... hehe!
Nede finner han sin siste gave i kalenderen, jeg VET den faller i smak!

Og nå skal det filmes i heimen....

For i julepakke fikk han også denne:













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar